Wednesday 4 March 2009

kayaking..

salam kpd smue pmbca..aku rsa korg taw aper yg aku nk criterkn kan..haha ok tajuk aku arini xlarh segempak tajuk yg sblm2 ni..(poyop jew..haha)coz aku rse nk wat style len lak..hehe ok dlu klu zman skolah aku klu dgr jew ada kem aku kmfm mls nk p coz luar dr comfort zon(ayat cik yazilah..haha) klu da luar dr cmfort zon kmfm2 r xslesa..TETAPI klu ckp kem 2 ada aktiviti kayak..mmg aku antra mnusia yg akn menvolunteerkn dri walaupn tak diundang..hahaha bkn nk ckp aku power dlm berkayak..tp aku jus ske bnda alah ni..tup2 ari2 msa fis2 taw slybus outdoor recreation ada kayak..mmg xsabor r aku nk tggu bler nk wat amalinyer..tap2 smpilah pd hri yg ditggu2,aku bkn men awal agi bgon(dikejutkn oleh ayed,coz aku ni antra mnusia yg xle bgon sndri..hahaha)..kebiasaanyer aku ni klu x 3org yg kjotkn,jgn hrp aku nk bgon..mcm 2 lah klu pg2 nk p klas..tp msa ari kayak aku ckp jujur r..skali kjot twos bgon beb..smamgat n bkn smayat(kuiz hari ini..anda tahukah siapakah pengasas ayat itu????jwpn akn dibg slps ada yg komen..hahaha)ok awal2 pg da kna mgangkut kayak2 ni..gelap agi aku ckp kt kowg..aku rsa ayam kt india xsmpt berkokok agi ktowg da kt stor..hahaha ok nk dcriterkn..ktorg pn brsma2lah angkat kayak2 ni..tup2 ada mslh plak..lori xmuat nk masokkn smue kayak n bot skaligus..(bot bkn bot-afiq..ni bot penyelamat..)so tpksalah ktowg pkrkn idea len..tgh pning nk menyumbatkn smue kayak n bot 2..dtglah pakcik driver lori yg bek 2..ckp klu xmuat xper pakcik wat 2 trip..so slesailah mslh ktowg..maka trjadilah 2 trip angkat brg..so yg fis2 p nek lori tuk p antar n angkat brg kt sna,aku,din,ein,bot n bbraper owg lgi..aku xbrape nk ingat..n smue dak pompuan n ada stengah dr lelaki p nek bus..ok bler da bis angkat brg kt sna kowg tros susun n tggu cik hisyam..kmudian kami menyambut ketibaan lecture yg plg digerruni dan disegani,encik hisyam..hehehe
ok beliau dtg n bertegur sapa ngan smue crew2 yg trlibat..hehe n den cik hsyam pn sperti biasa akn membriefing ktowg,membritahu aper yg akn ktowg wat arini..ok kt sni aku dpt taw lg mndlm ttg feveret aktiviti aku ni..lbih2 tntg anatomi kayak..sblm ni aku knl kayak n pedal dyer..tu jew..hahaha ok lps abih briefing..ktowg diberi senaman kayak tawpn diajar oleh cik shawn ttg cra nk berkayak..lps bis smue 2 bru ktowg dbri tuk p berkayak..ok fis2 ktowg cm beser jew..jus psing2 pulau yg kcik kt tsik s.alam 2..n den ktowg diajar tuk wat rescue..ada 2jnis..1 ni snang jew..klu terbalik jus psingkn blik n nek blik jew kayak 2,,..yg 1agi ni agak ssh,coz nk nka buang air yg bertakung kt dlm kayak yg da terbalik..haa klu kowg ni yg bca blog aku ni dak mescom,aku rsa kowg xfhm..hahaha ktowg diajar oleh ciok shawn skali agi cra2 nk rescue ni..alhamdulillah smue slamat..aku criter keaadan n cuaca msa 2 k..fuiyoooo dyer pnyer pns..bleh pengsan beb..tp ktowg tahan je lar..swonoknyer psl..ok slps abis smue bnda yg ktowg perlu blajar..ktowg pn bliklah..blik pn sma,ktowg kna wat cm ape yg ktowg wat msa nk p..ermmm,mybe trlebih sket kot..coz ktowg nk kna bsukh blik aper brg2 yg ktowg gna td..fuhh...letih dyer jgn ckp r..mmg smue blik tido larh jwbnyer..

No comments: